Smluvní podmínky

Níže naleznete naše obchodní podmínky, dlouhý text se spoustou právnických výrazů. Jako spotřebitel máte mnoho práv (a také některé povinnosti), které musíme vyjmenovat. Takže jsme vám to bohužel nemohli moc ulehčit. Naše obchodní podmínky jsou v souladu s evropským spotřebitelským právem a neschovávali jsme do nich žádné háčky drobným písmem. Některá konkrétní ustanovení pro obchod Snowcountry najdete v článcích 18 a 19. Nejdůležitější body této smlouvy jsou také shrnuty v článcích na stránce našeho zákaznického servisu.
----
Upozorňujeme, že toto je pouze praktický překlad, tato verze nemá přednost před verzí v nizozemském jazyce.
---
Všeobecné obchodní podmínky – Snowcountry B.V.
Obsah:
Článek 1 – Definice
Článek 2 – Totožnost obchodníka
Článek 3 – Použitelnost
Článek 4 – Nabídka
Článek 5 – Smlouva
Článek 6 – Právo na odstoupení od smlouvy
Článek 7 – Povinnosti zákazníků v případě odstoupení od smlouvy
Článek 8 – Zákazníci, kteří uplatňují právo na odstoupení od smlouvy, a související náklady
Článek 9 – Povinnosti obchodníků v případě odstoupení od smlouvy
Článek 10 – Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy
Článek 11 – Cena
Článek 12 – Plnění smlouvy a doplňková záruka
Článek 13 – Dodávka a realizace
Článek 14 – Transakce s prodlouženou dobou trvání: doba trvání, výpověď a prodloužení
Článek 15 – Platba
Článek 16 – Reklamační řád
Článek 17 – Spory
Článek 18 – Dodatečná nebo odchylná ustanovení
Článek 19 – Odpovědnost
Příloha I – Vzorový formulář pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy
Článek 1 – Definice
V těchto podmínkách platí následující definice:
- Dodatečná dohoda: smlouva, ve které spotřebitel získává produkty, digitální obsah a/nebo služby prostřednictvím smlouvy na dálku a obchodník nebo třetí strana dodává tyto produkty, digitální obsah a/nebo služby v souladu s dohodou mezi touto třetí stranou a obchodníkem;
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy: lhůta, ve které může spotřebitel využít svého práva na odstoupení od smlouvy;
- Spotřebitel: fyzická osoba, která nejedná za účelem souvisejícím s provozováním živnosti, povolání nebo podnikání;
- Den: kalendářní den;
- Digitální obsah: data, která jsou vytvářena a dodávána v digitální podobě;
- Transakce s prodlouženou dobou trvání: smlouva uzavřená na dálku týkající se řady produktů a/nebo služeb, přičemž povinnost dodat a/nebo koupit je rozložena na určité časové období;
- Trvalý nosič: všechny prostředky – včetně e-mailů – které umožňují spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace, které jsou mu osobně adresovány, způsobem usnadňujícím jejich budoucí použití nebo zobrazení po dobu, která je v souladu s cílem, pro který jsou informace určeny, a který usnadňuje nezměněnou reprodukci uložených informací;
- Právo na odstoupení od smlouvy: možnost spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy;
- Obchodník: Snowcountry B.V., právnická osoba, která nabízí produkty, digitální obsah (či přístup k němu) a/nebo služby spotřebitelům na dálku;
- Smlouva uzavřená na dálku: smlouva uzavřená mezi obchodníkem a spotřebitelem v rámci systému organizovaného pro dálkový prodej produktů, digitálního obsahu a/nebo služeb, přičemž je výhradně nebo částečně využívána jedna nebo více technik komunikace na dálku až do okamžiku uzavření smlouvy včetně;
- Vzorový formulář pro využití práva na odstoupení od smlouvy: evropský vzorový formulář pro právo na odstoupení od smlouvy, který je součástí přílohy I těchto obchodních podmínek. Obchodník není povinen dodat dodatek I, pokud spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy;
- Technika pro komunikaci na dálku: prostředky, které lze použít pro komunikaci ohledně nabídky učiněné obchodníkem a uzavření smlouvy, aniž by spotřebitel a obchodník museli být ve stejnou dobu na stejném místě.
Článek 2 – Totožnost obchodníka
Snowcountry B.V. působí pod názvy Snowcountry, snowcountry.nl, snowcountry.eu, snowcountry.de, snowcountry.fr, snowcountry.dk, snowcountry.it, snowcountry.se, snowcountry.fi, snowcountry.es, snowcountry.pl, snowcountry.ro, snowcountry.cz, trailcountry.nl, wandelschoenen-store.nl, snowboot-shop.nl, snowboot-shop.co.uk;
Adresa:
Snowcountry
Astronaut 10
3824 MJ Amersfoort
Nizozemsko
Telefonní číslo: +31 85 7500162. K dispozici od pondělí do pátku od 9:00 do 22:00 CE(S)T
E-mailová adresa: [email protected]
Číslo obchodní komory: 69102570
DIČ: NL857735019B01
Článek 3 – Použitelnost
- Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na každou nabídku učiněnou obchodníkem a na každou smlouvu uzavřenou na dálku mezi obchodníkem a spotřebitelem.
- Před uzavřením smlouvy na dálku bude spotřebiteli zpřístupněn text těchto všeobecných obchodních podmínek. Není-li to přiměřeně možné, obchodník před uzavřením smlouvy na dálku uvede, jakým způsobem jsou všeobecné obchodní podmínky k dispozici k nahlédnutí v prostorách obchodníka, a že budou spotřebiteli na jeho žádost co nejrychleji bezplatně zaslány.
- Je-li smlouva uzavřena na dálku elektronicky, bude spotřebiteli v rozporu s předchozím odstavcem před uzavřením smlouvy na dálku poskytnut text těchto všeobecných obchodních podmínek elektronicky, a to tak, aby si jej spotřebitel mohl snadno uložit na trvalém nosiči dat. Není-li to přiměřeně možné, pak před uzavřením smlouvy na dálku obchodník uvede, kde lze do všeobecných obchodních podmínek elektronicky nahlédnout a že na jeho žádost budou spotřebiteli bezplatně zaslány, a to buď elektronicky, nebo jinak.
- V případech, kdy se kromě těchto všeobecných obchodních podmínek uplatňují zvláštní podmínky související s produktem nebo službou, platí druhý a třetí odstavec analogicky a spotřebitel se může v případě neslučitelnosti se všeobecnými obchodními podmínkami vždy dovolat platné podmínky, která je pro něj nejvýhodnější.
- Pokud spotřebitel v objednávce, potvrzení nebo sdělení uvede ustanovení nebo podmínky, které se odchylují od všeobecných obchodních podmínek nebo se v nich neobjevují, jsou tyto pro obchodníka závazné pouze v případě, že byly obchodníkem výslovně písemně akceptovány.
Článek 4 – Nabídka
- Pokud má nabídka omezenou dobu platnosti nebo podléhá podmínkám, bude to v nabídce výslovně uvedeno.
- Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených produktů, digitálního obsahu a/nebo služeb. Popis je dostatečně podrobný, aby spotřebitel mohl nabídku řádně posoudit. Pokud obchodník použije ilustrace, bude se jednat o pravdivé znázornění nabízených produktů a/nebo služeb. Vzhledem k digitální reprodukci fotografií a filmů na webových stránkách a brožurách a také barevnému nastavení obrazovky spotřebitele nelze zaručit 100% barevnou přesnost fotografií umístěných v internetovém obchodě.
- Obchodník není vázán zjevnými chybami nebo omyly v nabídce.
- Každá nabídka obsahuje informace, ze kterých je spotřebiteli zřejmé, jaká práva a povinnosti s přijetím nabídky souvisí.
Článek 5 – Smlouva
- Smlouva bude uzavřena s výhradou ustanovení odstavce 4 okamžikem přijetí nabídky spotřebitelem a splnění podmínek tím stanovených.
- Pokud spotřebitel nabídku přijal elektronicky, obchodník neprodleně potvrdí přijetí nabídky elektronicky. Spotřebitel může od smlouvy odstoupit, pokud toto přijetí nebylo obchodníkem potvrzeno.
- Je-li smlouva uzavřena elektronicky, přijme obchodník vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení elektronického přenosu dat a zajistí bezpečné webové prostředí. Pokud je spotřebitel schopen platit elektronicky, obchodník přijme vhodná bezpečnostní opatření.
- Obchodník může získat informace – v zákonných rámcích – o schopnosti spotřebitele plnit své platební povinnosti, jakož i o skutečnostech a faktorech, které jsou důležité pro odpovědné uzavření smlouvy na dálku. Pokud tento průzkum poskytne obchodníkovi náležité důvody pro odmítnutí uzavření smlouvy, pak má důvodně podložené právo objednávku nebo žádost odmítnout nebo vázat její realizaci na zvláštní podmínky.
- Obchodník zašle spotřebiteli nejpozději při dodání produktu, služby nebo digitálního obsahu následující informace, a to písemně nebo tak, aby si je spotřebitel mohl uložit na přístupném trvalém nosiči:
a. adresa provozovny obchodníka, kde může spotřebitel podávat stížnosti;
b. podmínky, za jakých může spotřebitel využít práva na odstoupení od smlouvy, a způsob, kterým tak učinit, nebo jasné prohlášení o vyloučení práva na odstoupení od smlouvy;
c. informace o zárukách a stávajícím poprodejním servisu;
d. cena, služba nebo digitální obsah; náklady na dodání, pokud je to relevantní, a způsob platby, dodání nebo realizace smlouvy na dálku;
e. požadavky na výpověď smlouvy, je-li doba trvání smlouvy delší než jeden rok nebo je-li na dobu neurčitou;
f. má-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy. - V případě smlouvy na prodlouženou dobu platí ustanovení v předchozím odstavci pouze pro první dodávku.
Článek 6 – Právo na odstoupení od smlouvy
Při dodání produktů
- Při nákupu produktů má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 15 dnů. Obchodník se může spotřebitele dotázat na důvod tohoto zrušení, ale spotřebitel není povinen důvod (důvody) uvádět.
- Lhůta stanovená v odst. 1 počíná běžet dnem poté, co zboží převzal spotřebitel nebo spotřebitelem určená třetí osoba, která není přepravcem, nebo:
a. pokud si spotřebitel objednal několik produktů: dnem, kdy spotřebitel nebo spotřebitelem určená třetí osoba obdržela poslední produkt. Obchodník může odmítnout jednu objednávku několika produktů s různými daty dodání, pokud o tom spotřebitele jasně informoval před procesem objednávky.
b. pokud dodávka produktu zahrnuje různé dodávky nebo části: dnem, kdy spotřebitel nebo třetí strana určená spotřebitelem obdrželi poslední dodávku nebo poslední část;
c. v případě smluv o pravidelné dodávce produktů během daného období: dnem, kdy spotřebitel nebo spotřebitelem určená třetí osoba obdržela poslední produkt.
Při dodání služeb a digitálního obsahu, který není dodáván na fyzickém nosiči:
- Spotřebitel má právo bez udání důvodů odstoupit od smlouvy na dodávku digitálního obsahu, který není dodáván na fyzickém nosiči, po dobu nejméně čtrnácti dnů. Obchodník se může spotřebitele dotázat na důvod tohoto zrušení, ale spotřebitel není povinen důvod (důvody) uvádět.
- Lhůta stanovená v odst. 3 počíná běžet dnem po uzavření smlouvy.
Článek 7 – Povinnosti spotřebitelů během lhůty pro odstoupení od smlouvy
- Během lhůty pro odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen zacházet s produktem a jeho obalem šetrně. Produkt smí vybalit nebo použít pouze v míře nezbytné pro posouzení povahy, vlastností a účinnosti produktu. Vychází se přitom z toho, že spotřebitel smí s produktem manipulovat a kontrolovat jej pouze stejným způsobem, jaký by mu byl umožněn v obchodě.
- Spotřebitel odpovídá pouze za znehodnocení produktu v důsledku svého nakládání s produktem jinak, než jak je povoleno v odst.
- Spotřebitel neodpovídá za znehodnocení produktu, pokud mu obchodník před uzavřením smlouvy neposkytl všechny zákonem stanovené informace o právu na odstoupení od smlouvy.
Článek 8 – Spotřebitelé, kteří uplatňují právo na odstoupení od smlouvy, a související náklady
- Spotřebitel, který chce uplatnit právo na odstoupení od smlouvy, oznámí tuto skutečnost obchodníkovi ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy prostřednictvím vzorového formuláře pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nebo jiným jednoznačným způsobem.
- Co nejrychleji, nejpozději však do 15 dnů ode dne nahlášení podle odst. 1, spotřebitel produkt vrátí nebo jej předá obchodníkovi (nebo jeho zástupci). Není to nutné, pokud obchodník nabídl, že si produkt vyzvedne sám. Spotřebitel v každém případě dodrží lhůtu pro vrácení zboží, pokud odešle produkt zpět před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Spotřebitel vrátí produkt s veškerým příslušným příslušenstvím, pokud je to přiměřeně možné, v původním stavu a obalu a v souladu s přiměřenými a jasnými pokyny poskytnutými obchodníkem.
- Riziko a důkazní břemeno za správné a včasné uplatnění práva na odstoupení od smlouvy spočívá na spotřebiteli.
- Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení zboží, pokud nežije v jedné ze zemí, které obchodník určil jako způsobilé pro bezplatné vrácení. V takovém případě si může spotřebitel vyžádat štítek pro bezplatné vrácení.
- Pokud spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy poté, co nejprve výslovně požádal, aby poskytovaná služba byla během období odstoupení od smlouvy realizována v omezeném objemu nebo v daném množství, dluží spotřebitel obchodníkovi částku odpovídající poměrné části smlouvy, kterou obchodník již splnil v okamžiku odstoupení od smlouvy, ve srovnání s úplným plněním smlouvy.
- Spotřebitel nenese žádné náklady za úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který není dodán na fyzickém nosiči, pokud:
a. před doručením neudělil výslovný souhlas se zahájením plnění smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
b. neuznal, že ztratil právo na odstoupení po udělení souhlasu;
c. obchodník opomněl potvrdit toto prohlášení učiněné spotřebitelem. - Pokud spotřebitel uplatní právo na odstoupení od smlouvy, jsou všechny doplňkové smlouvy právně zrušeny.
Článek 9 – Povinnosti obchodníků v případě odstoupení od smlouvy
- Pokud obchodník spotřebiteli umožní oznámit odstoupení od smlouvy elektronickými prostředky, zašle po obdržení takového prohlášení okamžité potvrzení o přijetí.
- Pro zákazníky se sídlem v EU, Spojeném království, Norsku nebo Švýcarsku: obchodník vrátí spotřebiteli okamžitě všechny platby, včetně nákladů na dodání, které obchodník účtoval za vrácený produkt, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel ohlásil odstoupení od smlouvy. S výjimkou případů, kdy obchodník nabídl, že si produkt vyzvedne sám, může odložit vrácení peněz, dokud produkt neobdrží nebo dokud spotřebitel neprokáže, že produkt vrátil, podle toho, co nastane dříve.
Dovozní poplatky a/nebo poplatky za zprostředkování nebudou vráceny. - Pro zákazníky se sídlem mimo EU, Spojené království, Norsko nebo Švýcarsko: obchodník vrátí spotřebiteli okamžitě všechny platby, mimo nákladů na dodání, které obchodník účtoval za vrácený produkt, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel ohlásil odstoupení od smlouvy. S výjimkou případů, kdy obchodník nabídl, že si produkt vyzvedne sám, může odložit vrácení peněz, dokud produkt neobdrží nebo dokud spotřebitel neprokáže, že produkt vrátil, podle toho, co nastane dříve.
Dovozní poplatky a/nebo poplatky za zprostředkování nebudou vráceny. - K vrácení prostředků použije obchodník stejný způsob platby, který spotřebitel použil původně, pokud spotřebitel nebude souhlasit s jiným způsobem. Vrácení prostředků je pro spotřebitele bezplatné.
- Pokud spotřebitel upřednostnil nákladnější způsob doručení před nejlevnějším standardním doručením, nemusí obchodník vracet dodatečné náklady na nákladnější způsob.
Článek 10 – Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy
Obchodník může vyloučit právo na odstoupení od smlouvy u následujících produktů a služeb:
- produkty nebo služby, jejichž ceny podléhají výkyvům na finančním trhu, na které obchodník nemá vliv a k nimž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
- Smlouvy uzavřené ve veřejné dražbě. Veřejná dražba je definována jako způsob prodeje, při kterém obchodník nabízí produkty, digitální obsah a/nebo služby v dražbě podle pokynů dražitele a kdy je úspěšný kupující povinen zakoupit produkty, digitální obsah a/nebo služby;
- Servisní smlouvy po úplném dokončení služby, ale pouze pokud:
a. realizace začala s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele; a
b. spotřebitel prohlásil, že ztratil právo odstoupit od smlouvy, jakmile obchodník zcela dokončil smlouvu; - Cestovní balíčky, pobytové balíčky a zájezdové balíčky uvedené v článku 7:500 BW a smlouvy o přepravě cestujících;
- Smlouvy o poskytování služeb zajišťující přístup k ubytování, pokud je ve smlouvě již stanoveno určité datum nebo období realizace, a jiné než za účelem ubytování, dopravy zboží, služeb půjčovny aut a stravování;
- Smlouvy týkající se volnočasových aktivit, pokud je ve smlouvě již stanoveno určité datum nebo období realizace;
- Produkty vyrobené podle spotřebitelských specifikací, které nejsou prefabrikované a jsou vyrobené na základě individuální volby nebo rozhodnutí spotřebitele, nebo které jsou jednoznačně určeny pro konkrétní osobu. Patří sem lyže s vázáním namontovaným podle rozměrových specifikací spotřebitele, stoupací pásy seříznuté na míru podle pokynů spotřebitele a lyže s inserty navrtanými na žádost spotřebitele;
- Produkty podléhající rychlé zkáze nebo s omezenou dobou použitelnosti;
- Zapečetěné produkty, které z důvodů ochrany zdraví nebo hygieny nejsou vhodné k vrácení a jejichž pečeť byla po dodání porušena;
- Produkty, které byly vzhledem ke své povaze nevratně smíchány s jinými produkty;
- Alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavírání smlouvy, ale k jejichž dodání může dojít až po 30 dnech a jejichž skutečná hodnota závisí na výkyvech trhu, na které nemá obchodník vliv;
- Zapečetěné audio- či videonahrávky a počítačové přístroje, jejichž pečeť byla po dodání porušena;
- Noviny nebo časopisy, s výjimkou předplatného;
- Dodání digitálního obsahu jinak než na fyzickém nosiči, ale pouze pokud:
a. dodávka byla zahájena s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a
b. spotřebitel prohlásil, že to znamená, že ztratil právo na odstoupení od smlouvy.
Článek 11 – Cena
- Po dobu platnosti uvedenou v nabídce nebudou navyšovány ceny nabízených produktů a/nebo služeb, s výjimkou cenových změn v sazbách DPH.
- Na rozdíl od předchozího odstavce může obchodník nabízet produkty nebo služby za variabilní ceny v případech, kdy tyto ceny podléhají výkyvům na finančním trhu, na které nemá obchodník vliv. Nabídka musí odkazovat na tuto spojitost s kolísáním a skutečností, že všechny uvedené ceny jsou doporučené.
- Zvýšení cen do 3 měsíců po uzavření smlouvy je přípustné pouze v případě, že je výsledkem zákonných předpisů nebo ustanovení.
- Zvýšení ceny více než 3 měsíce po uzavření smlouvy je povoleno pouze v případě, že to obchodník smluvně ustanovil, a:
a. jsou výsledkem zákonných předpisů nebo ustanovení; nebo
b. spotřebitel je oprávněn smlouvu vypovědět dnem účinnosti zvýšení ceny. - Pro zákazníky z EU: Ceny uvedené v nabídkách produktů nebo služeb jsou včetně DPH.
- Pro zákazníky se sídlem mimo EU: Ceny uvedené v nabídkách produktů nebo služeb jsou bez DPH. DPH a dovozní clo může být účtováno při doručení kurýrem.
Článek 12 – Plnění smlouvy a doplňková záruka
- Obchodník zaručuje, že produkty a/nebo služby splňují smlouvu, specifikace uvedené v nabídce, přiměřené požadavky na spolehlivost a/nebo provozuschopnost a zákonná ustanovení a/nebo vládní nařízení platná k datu uzavření smlouvy. Je-li to dohodnuto, obchodník také zaručuje, že produkt je vhodný pro jiné než běžné určení.
- Ujednání o doplňkové záruce nabízené obchodníkem, výrobcem nebo dovozcem nemůže nikdy ovlivnit zákonná práva a nároky, které může spotřebitel na obchodníkovi vymáhat podle smlouvy, pokud obchodník nesplní svou část smlouvy.
- Doplňková záruka je definována jako každý závazek obchodníka, jeho dodavatele, dovozce nebo výrobce, který poskytuje spotřebiteli práva nebo nároky nad rámec těch, které stanoví zákon, pro případ, že nesplní svou část smlouvy.
- Pokud obchodník považuje reklamaci za oprávněnou, budou příslušné produkty po konzultaci se spotřebitelem opraveny, vyměněny nebo proplaceny. Maximální výše vrácení prostředků odpovídá ceně zaplacené spotřebitelem za produkt.
- Záruku nelze uplatnit v následujících případech:
• pokud je vada nebo opotřebení zjevně důsledkem nedbalé údržby nebo pokud lze toto opotřebení považovat za běžné;
• pokud byly změny produktu provedeny třetími stranami;
• pokud byly v nebo na produktu provedeny změny nebo byly provedeny opravy bez povolení obchodníka;
• v případě závad způsobených používáním produktu k jinému než určenému účelu nebo nesprávným použitím (např. nedodržením přiloženého návodu k použití, čištění, pochybením obsluhy atd.);
• škody způsobené úmyslně nebo hrubou nedbalostí, případně nesouvisející nehodou (jako je úder blesku, výpadek proudu, poškození vodou, přírodní katastrofy atd.);
• pokud spotřebitel neposkytne obchodníkovi včasné místo, příležitost nebo čas k prošetření a odstranění vady;
• pokud spotřebitel nesplní své povinnosti.
Článek 13 – Dodávka a realizace
- Obchodník bude při přijímání a realizaci objednávek produktů a při posuzování žádostí o poskytování služeb dbát maximální péče.
- Všechny hlášené nebo uvedené dodací lhůty jsou pouze orientační a nevedou k žádnému právu ani odpovědnosti.
- Za místo dodání se považuje adresa, kterou spotřebitel sdělí společnosti.
- S přihlédnutím k tomu, co je uvedeno v článku 4 těchto všeobecných obchodních podmínek, realizuje společnost přijaté objednávky s efektivní expedicí, nejpozději však do 30 dnů, pokud nebude dohodnuta jiná dodací lhůta. Dojde-li ke zpoždění dodávky, případně nebude-li možné dodávku realizovat nebo jen částečně, bude o tom spotřebitel informován nejpozději do 30 dnů od zadání objednávky. V takovém případě má spotřebitel právo na bezplatné zrušení smlouvy.
- Po zrušení v souladu s předchozím odstavcem obchodník spotřebiteli neprodleně vrátí částku, kterou zaplatil.
- Riziko poškození a/nebo ztráty produktů nese obchodník až do okamžiku dodání spotřebiteli nebo zástupci dříve určenému spotřebitelem a oznámenému obchodníkovi, pokud nebylo výslovně dohodnuto jinak.
- Pokud je objednávka doručena poškozená, musí spotřebitel neprodleně informovat obchodníka. Poškození musí spotřebitel vždy nahlásit v přiměřené lhůtě po převzetí. Pokud spotřebitel čeká déle než 14 dnů, nelze nárok uplatnit a obchodník ani přepravce nenesou odpovědnost. U všech nahlášených případů zahájí obchodník šetření s dopravcem, který v mnoha případech potřebuje na dokončení tohoto šetření 2 až 5 týdnů.
Článek 14 – Transakce s prodlouženou dobou trvání: doba trvání, výpověď a prodloužení
Výpověď
- Spotřebitel má právo kdykoli vypovědět smlouvu na dobu neurčitou, která byla uzavřena na pravidelné dodávky produktů nebo služeb, za dodržení sjednaných pravidel pro výpověď a výpovědní lhůty nepřesahující jeden měsíc.
- Spotřebitel má právo kdykoli vypovědět smlouvu na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelné dodávky produktů nebo služeb, na konci doby určité, s výhradou dohodnutých pravidel pro výpověď a výpovědní lhůty nepřesahující jeden měsíc.
- Smlouvy popsané v prvních dvou odstavcích může spotřebitel:
– kdykoli vypovědět a neomezovat se na výpověď v určitou dobu nebo během určitého období;
– vypovědět stejným způsobem, jakým byly uzavřeny;
– vždy vypovědět se stejnou výpovědní lhůtou, která je stanovena pro obchodníka.
Prodloužení
- Smlouvu na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelné dodávky produktů nebo služeb, nelze automaticky prodloužit nebo obnovit na dobu určitou.
- Odchylně od ustanovení předchozího odstavce může být smlouva na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelnou dodávku denního nebo týdenního tisku nebo časopisů, automaticky prodloužena na dobu určitou, která nepřesahuje tři měsíce, pokud je spotřebitel oprávněn vypovědět tuto prodlouženou smlouvu ke konci prodloužení s výpovědní lhůtou, která nepřesáhne jeden měsíc.
- Smlouvu na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelné dodávky produktů nebo služeb, lze automaticky prodloužit na dobu neurčitou pouze tehdy, má-li spotřebitel právo ji kdykoli vypovědět, a to s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc a v případě smlouvy o dodávce denního nebo týdenního tisku nebo časopisů pravidelně, avšak méně než jednou za měsíc, po dobu nepřesahující tři měsíce.
- Smlouva na dobu určitou na pravidelnou dodávku denních nebo týdenních novin a časopisů formou úvodu (zkušební předplatné nebo úvodní předplatné) nebude automaticky prodloužena a bude automaticky vypovězena na konci zkušebního období nebo zaváděcího období.
Trvání
- Pokud doba trvání smlouvy přesahuje jeden rok, má spotřebitel po jednom roce právo kdykoli smlouvu vypovědět, a to s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc, ledaže by předčasné vypovězení smlouvy bylo nepřiměřené a nespravedlivé.
Článek 15 – Platba
- Pokud není ve smlouvě nebo v dodatečných podmínkách stanoveno jiné datum, měly by být částky splatné spotřebitelem zaplaceny do 14 dnů od začátku lhůty pro odstoupení od smlouvy, nebo v případě neexistence lhůty pro odstoupení od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy. V případě smlouvy o poskytnutí služby začíná tato 14denní lhůta běžet dnem poté, co spotřebitel obdržel potvrzení smlouvy.
- Při prodeji produktů spotřebitelům nesmějí všeobecné obchodní podmínky nikdy stanovit zálohu vyšší než 50 %. Je-li sjednána platba předem, nemůže se spotřebitel dovolávat žádných práv v souvislosti s realizací předmětné objednávky nebo služby (služeb) před zaplacením stanovené zálohy.
- Spotřebitel je povinen neprodleně nahlásit obchodníkovi jakékoli nepřesnosti v poskytnutých nebo uvedených platebních údajích.
- Nesplní-li spotřebitel svou platební povinnost (povinnosti) včas, poté, co obchodník spotřebitele informoval o opožděné platbě, má spotřebitel na splnění platební povinnosti 14 dnů; pokud nebude platba provedena v této 14denní lhůtě, bude z dlužné částky splatný zákonný úrok a obchodník má právo účtovat si přiměřené mimosoudní náklady na inkaso, které mu vznikly. Tyto náklady na inkaso činí maximálně: 15 % z nezaplacených částek až do výše 2500 EUR; 10 % během příštích 2500 EUR; a 5 % během příštích 5000 EUR, s minimem 40 EUR. Obchodník se může od těchto částek a procent odchýlit směrem příznivým pro spotřebitele.
- Ve spolupráci s Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Švédsko, nabízí obchodník jako způsob platby platbu na fakturu. Platební lhůta je 14 dnů od odeslání zboží nebo vstupenek / data dostupnosti služby. Platba se hradí společnosti Klarna. Mějte prosím na paměti, že Faktura je k dispozici pouze pro spotřebitele a že její použití vyžaduje kladné hodnocení úvěruschopnosti. Úplné obchodní podmínky naleznete zde. Internetový obchod účtuje za nákup na fakturu poplatek 0 €. Klarna kontroluje a vyhodnocuje údaje, které spotřebitel poskytuje, a v případě oprávněného zájmu provádí výměnu údajů s jinými společnostmi a ratingovými agenturami. Osobní údaje budou zpracovávány v souladu s platnými zákony o ochraně údajů, jak je popsáno v prohlášení o ochraně osobních údajů služby Klarna.
Článek 16 – Reklamační řád
- Obchodník stanoví reklamační řád, který byl dostatečně zveřejněn a reklamaci vyřídí v souladu s tímto reklamačním řádem.
- Spotřebitel, který zjistil nedostatky při realizaci smlouvy, musí veškeré stížnosti neprodleně vznést obchodníkovi, a to úplné a s jasným popisem.
- Odpověď na stížnosti podané obchodníkovi bude poskytnuta ve lhůtě 14 dnů, počítáno od data přijetí. Pokud se předpokládá, že zpracování stížnosti bude vyžadovat delší dobu, obchodník odpoví do 14 dnů, potvrdí přijetí a uvede, kdy může spotřebitel očekávat podrobnější odpověď.
- Spotřebitel by měl dát obchodníkovi lhůtu alespoň 4 týdnů na vyřešení stížnosti v součinnosti. Po uplynutí této doby se stížnost stává sporem, který podléhá systému řešení sporů.
- Spory mohou podat spotřebitelé žijící v Evropské unii, Lichtenštejnsku, Norsku nebo na Islandu orgánu EU pro řešení sporů online řešení sporů (ODR), https://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Obchodník se může dobrovolně účastnit řešení sporů prostřednictvím rozhodčího orgánu, jakým je ODR, ale není k tomu povinen.
Článek 17 – Spory
- Smlouvy uzavřené mezi obchodníkem a spotřebitelem, na které se vztahují tyto všeobecné obchodní podmínky, podléhají pouze nizozemskému právu.
- Pokud závazné právní předpisy nestanoví jinak, všechny spory, které mohou vzniknout v důsledku smlouvy, budou předloženy příslušnému nizozemskému soudu v okrese, kde má obchodník sídlo.
- Pokud se některé ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek ukáže jako neplatné, nebude to mít vliv na platnost celých všeobecných obchodních podmínek. V takovém případě strany přijmou nové ustanovení, které je nahradí a které bude v maximální zákonné míře odpovídat záměru původního ustanovení.
Článek 18 – Dodatečná nebo odchylná ustanovení
- Pokud si spotřebitel nechá namontovat lyže a vázání u obchodníka, budou namontovány na délku podrážky boty. Obchodník provádí montáž pouze na základě informací poskytnutých spotřebitelem. Lyžařská vázání nejsou přizpůsobena individuálním potřebám a lyžařským botám spotřebitele, protože obchodník nemá v držení konkrétní lyžařskou botu, která by umožnila detailní nastavení. Lyže tedy není připravena k použití. Za správné seřízení vázání nenese obchodník žádnou odpovědnost.
- Lyžařská vázání nejsou přizpůsobena osobním potřebám a lyžařským botám. V důsledku toho není lyžařské vázání připraveno k použití. Lyže s vázáním nejsou připraveny k použití, dokud nejsou oficiálně upraveny pro lyžařské boty, které se mají používat.
- Obchodník vynaloží veškeré úsilí, aby poskytl nezbytné informace pro dovoz produktů spotřebitelem. Nepřijímá však žádnou odpovědnost za správný dovoz spotřebitelem a jakékoli související náklady.
- Pokud jsou produkty dodávány obchodníkem bez DPH do zemí mimo Evropskou unii, nenese odpovědnost za žádné dovozní, celní a administrativní náklady v zemi přijetí.
Článek 19 – Odpovědnost
- Obchodník může být odpovědný pouze za přímou škodu, která je mu přičitatelná. Přímou škodou se rozumí:
a. přiměřené náklady na zjištění příčiny a rozsahu škody
b. přiměřené náklady nutné k obnovení vadného plnění obchodníka v přiměřené době a v zemi dodání.
c. přiměřené náklady vynaložené na prevenci nebo omezení škod, pokud spotřebitel prokáže, že tyto náklady vedly k omezení přímých škod, jak je uvedeno v těchto všeobecných obchodních podmínkách. - Obchodník nikdy neručí za jiné než výše uvedené škody, například za nepřímé škody, včetně následných škod, jako jsou náklady na pronájem náhradních produktů, cestovní náklady, náklady na dovolenou, ztrátu příjmu nebo ušlý zisk.
- Podnikatel nikdy nemůže ručit za vyšší částku, než byla původní hodnota objednávky, ke které se reklamace vztahuje.
Příloha I: Vzorový formulář pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy
Vzorový formulář pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy
(tento formulář vyplňte a vraťte pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
– Adresát:
Snowcountry
Astronaut 10
3824 MJ Amersfoort
Nizozemsko
[email protected]
– Tímto vás informuji/informujeme*, že v souvislosti s naší smlouvou týkající se
Prodeje následujících produktů: [popis produktu}*
Doručení následujícího digitálního obsahu: [popis digitálního obsahu]*
Poskytnutí následující služby: [popis služby]*
Využívám/využíváme* své právo na odstoupení od smlouvy.
– Objednáno dne* / přijato dne* [datum objednání služeb nebo přijetí zboží]
– [jméno spotřebitele]
– [adresa spotřebitele]
– [podpis spotřebitele] (pouze pokud je tento formulář předložen v papírové podobě)
– [Datum]
* Podle potřeby odstraňte nebo doplňte informace.